telدامین

جزئیات ثبت دامنه با پسوند .tel

از ۳ نوامبر ۲۰۰۸ میلادی شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند آدرس‌های وب خود را تحت tel. ثبت کنند. این دامنه جدید، که اطلاعات تماس را مستقیماً در “سیستم نامگذاری دامنه” یا Domain Name System کدگذاری می‌کند، می‌تواند به صورت یک دفتر تلفن اینترنتی عمل کند.

یک دامنه tel. به اطلاعات شرکت ها، سازمان‌ها و افراد مرتبط دسترسی می‌دهد. این اطلاعات شامل شمارهٔ تلفن، لینک به سایت‌های وب، صفحات شرکت یا فرد در شبکه‌های اجتماعی مثل Facebook یا MySpace، آدرس‌های پست الکترونیک، اسامی پیام‌های فوری، و حتی هویت‌های مجازی افراد در Second Life یا بازی‌های Xbox Live می‌باشد.

مت منسل، مدیرعامل Mesh Digital می‌گوید: “ایدهٔ ساده ایست و در برخی موارد ایده‌های ساده بهترین ایده‌ها هستند. فقط باید جا بیفتند.”

از آنجا که داده در DNS در عوض کامپیوتر میزبان ضبط می‌شود، هنگامی که فرد شماره تلفن یا آدرس خود را به روز در می‌آورد، اطلاعات مستقیماً در دفترتلفن دوستانشان که اطلاعات .tel را بر روی دستگاه‌های موبایل ضبط کرده اند، روز آوری می‌شود.

آقای منسل می‌گوید: “این خدمت در وب منحصر به فرد است.” در عوض ارسال پیام به تمام دوستانتان به روز آوری اطلاعات شما به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

دامنه tel باید حداقل ۲ حرف و حداکثر ۶۳ حرف باشد.
توجه
امکان ایجاد وبسایت با دامنه های .tel وجود ندارد و فقط بعنوان یک دفترچه تلفن آنلاین قابل استفاده هستند. برای مثال http://www.google.tel را ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا