سرور لینوکسسرور ویندوز

مقایسه سیستم Helm و Cpanel

در مورد مقایسه سیستم های مدیریت هاست Helm و CPanel نظرات مختلفی میان کاربران و ارائه دهندگان این سیستم ها وجود دارد . برخی ها معتقد به برتری سیستم مدیریت هاست Helm نسبت به Cpanel هستند


و برخی هم بر عکس معتقد به برتری سیستم مدیریت هاست Cpanel نسبت به Helm هستند و برای این ادعای خود دلایل مختلفی را بیان می کنند.

در این مقاله سعی می کنیم به مقایسه صحیح و علمی این دو سیستم مدیریت هاست بپردازیم.

آیا این دو سیستم مدیریت هاست تحت تاثیر ویژگی های سیستم عاملهایشان قرار می گیرند؟

همان طور که می دانید  CPanel مختص سرورهای مبتنی بر لینوکس است و Helm مختص سرورهای مبتنی بر Windows2000 و Windows.net . پس ۱۰۰ % تحت تاثیر ویژگی های سیستم عامل خود قرار می گیرند به عنوان مثال لینوکس Open source می باشد و چون CPanel مختص سیستم عامل لینوکس است پس از جنبش Open Source تبعیت می کنید تمام کاربرانی که از این سیستم مدیریت هاست استفاده کرده اند حتما این ویژگی را تصدیق خواهند کرد . اگر می خواهید به اطلاعات بیشتری در زمینه تفاوت سرور های مبتنی بر لینوکس با ویندوز دسترسی پیدا کنید به قسمت های مختص به هر کدام در همین سایت مراجعه کنید.

کارکردن با کدام یک آسان است ؟

برای استفاده از هر یک از سیستم هاست حتما باید اطلاعاتی در زمینه مدیریت وب سایت داشته باشیم بدیهی است برای کسی که این اطلاعات را ندارد
سیستم مدیریت هاست وب سایت او هر چه قدر هم که آسان و دارای منوهای رسایی باشد برای او سخت و مشکل خواهد بود . البته این فقط یک طرف داستان می باشد و طرف دیگر آن نمایه های بکار برده برای سرویسها و قسمت های مختلف سیستم مدیریت هاست می باشد زیرا این نمایه ها در نگاه اول معرف منوی آن می باشد به عنوان مثال نمایه کلید حتی در نبود توضیح متنی آن کاملا برای کاربر مشخص است و در یک نگاه کاربر را متوجه منوی رمز عبور ( Password ) می سازد. پس آسان یا سخت بودن کار با سیستم مدیریت هاست Helm یا CPanel و یا کار با هر سیستم دیگری یک امر نسبی به نظر می آید. نمایه های موجود در سیستم مدیریت هاست Cpanel به خاطر تعدد نسخه های آن با همدیگر متفاوت است گاه این نمایه ۲بعدی و گاه ۳ بعدی است در یک نگاه نمایه های Helm رساتر از Cpanel می باشد و این به دلیل شبیه بودن نمایه های بکار رفته در Helm و Windows می باشد.

کدام یک دارای مزایای بیشتری است ؟

امکانات موجود بر روی سیستم مدیریت هاست Helm بصورت رایگان ارائه داده نمی شود حال آنکه
امکانات موجود روی سیستم مدیریت هاست Cpanel کاملا بصورت رایگان ارائه می شود یکی از قسمتهایی که برتری خاصی را به CPanel می دهد وجود قسمتی به نام Fantastico می باشد این قسمت دارای Script های رایگان زیادی می باشد که برای ایجاد یک وب سایت کاملا حرفه ای حتی
توسط کاربران مبتدی نیز بسیار کاربرد دارد در صورتی که این قسمت بر روی Helm موجود نیست و حتی اگر هم موجود باشد بصورت پولی
خواهد بود.

در حالت کلی امکانات و ویژگی های CPanel خیلی بیشتر از Helm می باشد.

برای کاربران مبتدی کدام را پیشنهاد می کنید؟

برای کاربران مبتدی CPanel را پیشنهاد می کنیم . البته این پیشنهاد به این منظور نیست که CPanel فقط برای افراد مبتی خوب است نه . Cpanel برای افراد کاملا حرفه ای هم بسیار مناسب است .

برای وب سایتهایی که نیاز به Database هستند کدام یک را پیشنهاد می کنید؟

Helm و در کل سرورهای مبتنی بر ویندوز نرم افزارهای بیشتری را در زمینه Database نسبت به Cpanel و سرورهای مبتنی بر لینوکس پشتیبانی می کند.

چنانچه Database شما MySQL و یا PortgeSQL باشد ما Cpanel و هاست مبتنی بر لینوکس را پیشنهاد می کنیم. چنانچه Database شما مبتنی بر Access, SQL Server و یا از زبانها و محصولات مایکروسافت مثل .NET استفاده می کنید ما Helm و به عبارتی هاست مبتنی بر ویندوز را پیشنهاد می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا